Over ons
Op 18 jarige leeftijd loopt Nick een Honda Dealer in Veldhoven binnen, via school is daar een stageplek geregeld. Hier word kennis gemaakt met Bjorn, een Bladelse jongeman met passie voor auto’s. Bjorn volgt dan een opleiding tot 1ste monteur . Door de gezamenlijke passie is de klik snel daar en zoeken ze elkaar vaker op. Nick krijgt na zijn stage een baan aangeboden en zo worden de twee collega’s. Bjorn wil veel leren van de techniek van auto’s, waar Nick de commerciële kant interessant vind. Auto’s van familie en kennissen komen in onderhoud en steeds vaker vind Nick in Bjorn een partner om samen de grotere klussen te doen. Zo groeit dat uit en worden er meerdere avonden per week in de schuur van Peter, de vader van Bjorn, tot laat op de avond gesleuteld. Regelmatig word er gefantaseerd over een eigen bedrijf en hoe dat er dan uit zou moeten zien, maar de conclusie was altijd: “dat lukt nooit”. Of toch wel??
Na een aantal jaren was het klantenkringetje al aardig gegroeid en werd besloten de grote stap te nemen. Er werd een inschrijving gedaan bij de KvK en er werd een bedrijfsunit gehuurd. Daarin werd een hefbrug, bandenapparatuur, een computer en een gereedschapskist gezet en Auto Service Bladel was een feit. De mogelijkheid om 4 dagen in de week bij de baas te werken was aanwezig en zo was Auto Service Bladel op dinsdag, donderdag en zaterdag geopend. Eindelijk konden de hersenspinsels die in de loop der jaren waren vergaard in de praktijk gebracht worden. En dat werkte! Met een directe, persoonlijke en eerlijke manier van klanten benaderen wonnen Nick en Bjorn het vertrouwen. En tevreden klanten brengen nieuwe klanten met zich mee.
Het specialiseren in een bepaalde reparatie was een van de hersenspinsels die Nick en Bjorn voor ogen hadden. Het was al snel duidelijk, het vervangen van de distributieriem moest het speerpunt van Auto Service Bladel worden. Deze reparatie staat berucht om de hoge en onduidelijke kosten en daarom was het idee om deze reparatie als compleet pakket voor 1 scherpe prijs aan te bieden. Zo weet de klant precies waar hij aan toe is en zijn er geen onverwachte kosten achteraf. Dit idee werd een advertentie op marktplaats.nl en zo kwamen de klanten naar Bladel voor een nieuwe distributieriem. De eerste klanten kwamen uit de regio, maar inmiddels hebben klanten uit ondermeer Groningen, Friesland en zelfs België en Duitsland de weg naar Bladel gevonden. In de loop der jaren is Auto Service Bladel uitgegroeid tot de distributieriem specialist van Nederland op het gebied van Renault.
Op de dag van vandaag is het bedrijf een modern, serviceverlenend bedrijf waar men met alle merken terecht kan voor alle onderhoud en reparatie werkzaamheden. In mei 2014 werd het naastliggende pand betrokken en een showroom gerealiseerd waar altijd tussen de 15 en 25 jonggebruikte occasions op voorraad staan. Doordat er meer activiteit in de showroom is en er meer auto’s afgeleverd moeten worden heeft Auto Service Bladel sinds 15-2-2016 een leerling-monteur aangenomen om de werkplaats te versterken. Op deze manier is er meer rust en overzicht en kunnen de pieken in de werkplaats opgevangen worden. Klaar voor de toekomst!!!
Na een aantal jaren was het klantenkringetje al aardig gegroeid en werd besloten de grote stap te nemen. Er werd een inschrijving gedaan bij de KvK en er werd een bedrijfsunit gehuurd. Daarin werd een hefbrug, bandenapparatuur, een computer en een gereedschapskist gezet en Auto Service Bladel was een feit. De mogelijkheid om 4 dagen in de week bij de baas te werken was aanwezig en zo was Auto Service Bladel op dinsdag, donderdag en zaterdag geopend. Eindelijk konden de hersenspinsels die in de loop der jaren waren vergaard in de praktijk gebracht worden. En dat werkte! Met een directe, persoonlijke en eerlijke manier van klanten benaderen wonnen Nick en Bjorn het vertrouwen. En tevreden klanten brengen nieuwe klanten met zich mee.
Het specialiseren in een bepaalde reparatie was een van de hersenspinsels die Nick en Bjorn voor ogen hadden. Het was al snel duidelijk, het vervangen van de distributieriem moest het speerpunt van Auto Service Bladel worden. Deze reparatie staat berucht om de hoge en onduidelijke kosten en daarom was het idee om deze reparatie als compleet pakket voor 1 scherpe prijs aan te bieden. Zo weet de klant precies waar hij aan toe is en zijn er geen onverwachte kosten achteraf. Dit idee werd een advertentie op marktplaats.nl en zo kwamen de klanten naar Bladel voor een nieuwe distributieriem. De eerste klanten kwamen uit de regio, maar inmiddels hebben klanten uit ondermeer Groningen, Friesland en zelfs België en Duitsland de weg naar Bladel gevonden. In de loop der jaren is Auto Service Bladel uitgegroeid tot de distributieriem specialist van Nederland op het gebied van Renault.
Op de dag van vandaag is het bedrijf een modern, serviceverlenend bedrijf waar men met alle merken terecht kan voor alle onderhoud en reparatie werkzaamheden. In mei 2014 werd het naastliggende pand betrokken en een showroom gerealiseerd waar altijd tussen de 15 en 25 jonggebruikte occasions op voorraad staan. Doordat er meer activiteit in de showroom is en er meer auto’s afgeleverd moeten worden heeft Auto Service Bladel sinds 15-2-2016 een leerling-monteur aangenomen om de werkplaats te versterken. Op deze manier is er meer rust en overzicht en kunnen de pieken in de werkplaats opgevangen worden. Klaar voor de toekomst!!!